Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

آشنایی با کمان - وسایل جانبی تیراندازی

سلام دوستان

امروز یک اتفاق خوب برای من افتاد و آن اینکه من موفق شدم سوال داوری هفتگی را که در وبلاگ داوری به وسیله ی خانم رسولی مطرح شده بود، دُرست جواب بدم! پس سه بار به افتخارم ... هورا....

مطلب این دفعه مربوط به لوازم جانبی تیر و کمان است و در ضمن تا آخر همین هفته مطلب تون آپ ریکرو روی وب می آد. عکس ها بازهم از تسوکی گرفته شده است! (چقدر این تسوکی دوست خوبیه! تا بهش می گم به کمک احتیاج دارم، سریع!!! داوطلب می شه. لطفا با من همراه باشید....

ادامه در....

الف) کویور

http://www.doosungarchery.co.kr/admin/data/product/1004300027_R.jpg

کویور یا تیردان وسیله ای است که بوسیله ی یک عدد کمربند به کمرتان می بندید و تیرهایتان را در داخل آن قرار می دهید. خوبی این وسیله این است که دیگه لازم نیست هی خم بشوید و تیرهایتان را از روی زمین بردارید. کویور را به کمرتون می بندید و بعد تیرها را در داخل آن قرار داده و تیراندازی را با خیال راحت شروع می کنید. کویور شاید برای تازه کارها.... اِ... ببخشید تیراندازهای جدید، یک کم سنگین و دست و پاگیر باشه ولی اصلا مهم نیست بهش عادت می کنید! کویور در انواع کمری در بازار موجوده و کارتل دوسونگ و ایستون انواع عالی معتبر این وسیله هستند. ولی نوع زمینی اون هم موجوده! در ضمن شما می توانید لوازم یدکی خود را هم در آن قرار بدهید... از قبیل پیچ گوشتی، الن، نخ دندان و ... .

ب) آرم گارد

http://www.doosungarchery.co.kr/admin/data/product/1004290095_R.jpg

محافظ دست که شما آن را به دست می بندید تا در هنگام ریلیز و رها کردن زه، زه به دست شما اصابت نکند! این خیلی مهم است چون ممکنه بعضی وقت ها زه به دستتون بخوره و آنوقت ناحیه ی اصابت! به اندازه ی یک سکه باد می کنه و می آد بالا! یا ممکنه کبود بشه و یا خون مردگی بده! پس حتما قبل از تیراندازی آرم گارد را به دستتون ببندید!

ج) چس گارد

http://www.doosungarchery.co.kr/admin/data/product/1004300004_R.jpg

چس گارد یا چست گارد یا محافظ سینه. این وسیله به شما کمک می کنه تا پرتاب بهتری داشته باشید. در واقع اصل استفاده از این وسیله به این دلیل است که گاهی ممکنه زه به لباس شما گیر کنه، در این صورت تیر شما مستقیم نخواهد رفت! در زمان ریلیز، زه به راحتی روی چست گارد لیز می خوره و به لباستون هم گیر نمی کنه و پرتابتون خوب می شه! یک پرتاب مستقیم به سمت هدف!

د) زه کن

http://www.doosungarchery.co.kr/admin/data/product/1004300011_R.jpg

این وسیله مخصوص کمان ریکرو است.(چون کامپوند همیشه حاضر به یراق است ولی اجزای ریکرو را از هم جدا می کنند) بعد از اینکه کارتان با کمان تمام شد، یا اینکه خواستید با کمان تیراندازی کنید و اصطلاحا کمانتان را ببندید، از این وسیله استفاده می کنید. همان طور که قبلا در قسمت توضیح اجزای کمان (زه) گفتم به دلایل فنی و بارز! زه ریکرو از خود طول کمان کمتره! بنابراین شما یک سر زه را در داخل لیمب می برید و سر دیگه را به گوشواره وصل می کنید! حالا با استفاده از زه کن(همان طور که مربی تان آموزش داده است) کمان را زه می کنید.

ه) تب

http://www.doosungarchery.co.kr/admin/data/product/0909210140_R.jpg

منظورم تَبُ و لرز نیست. این وسیله فینگر تب نام داره که برای حفاظت از انگشتان دست در تیراندازی با کمان ریکرو استفاده می شه! چون زه خیلی داغونه! شما از تب استفاده می کنید تا احیانا انگشتان نازنین در هنگام ریلیز یا در فرآیند کشیدن یا نگه داشتن کمان، آسیب نبینند! البته کمانداران سنتی!!! (که خیلی ایول دارند! چون خیلی خیلی باحالند!!!) از دستکش تیراندازی استفاده می کنند که همچین سنتی تره!!! به به! من از هرچی سنتی است خوشم می آد!

و) کیف تیراندازی (کوله)

http://www.doosungarchery.co.kr/admin/data/product/1004300134_R.jpg

خوب شما وقتی اجزای کمانتان را از هم باز کردید برای اینکه آسیب نبینه باید آن را در یک حفاظ قرار بدهید. یک کوله یا کیف تیراندازی برای همین منظور برای شما تعبیه شده. شما وسایلتان را در این کیف ها و یا کوله قرار می دهید و کمانتان را به هر کجا که دوست داشتید، می برید، مثلا به محل مسابقه!!!

خوب طبق معمول دارم می گم اگر کسی چیزی را می دونه که من ننوشتم، بگه! من به نام خودش در مطلب اضافه می کنم. در ضمن مشکلی هم با اسم مستعار ندارم!!! در ضمن عکس ها مربوط به سایت کارتل دووووووووووووسونگ است!

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین 25 خرداد 1402 ساعت 05:43 ب.ظ

hatam 3 مرداد 1395 ساعت 10:19 ق.ظ

احسنت....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد