Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

فقط تیراندازهای جدید بخوانند!

سلام به همه ی دوستان  

امروز می خوام در مورد روشهای مختلف برگزاری مسابقات تیراندازی برای شما یک سری مطلب بنویسم. این سری از مطالب را فقط برای شما می نویسم تا قبل از مسابقه با این شیوه ها آشنا شوید! چون فاطمه نوشته که از مطلب تحلیل امتیازات من سَر در نیاورده! خوب این به این دلیله که شما هنوز نمی دونید که یک مسابقه ی تیراندازی چطور برگزار می شه و در ضمن چند تا تحلیل هم براتون می گذارم تا منظورم را از تحلیل امتیازات بهتر درک بنمایانید! پس ،

ادامه در....

خوب ، عارضم به حضور شما که،  

مسابقات تیراندازی همان گونه که مستحضر هستید، برای ما تیراندازهای آماتور و جدید که یا در ریکرو یا در کامپوند فعالیت داریم به دو صورت برگزار می شه!  

  1. مسابقات داخل سالن  
  2. مسابقات خارج سالن  

 اما ساختار مسابقات در هر دو بخش به این صورت هست که اول تیراندازان در بخش مقدماتی شرکت می کنند و تعداد معینی تیر را پرتاب می کنند. (تعداد تیرها در مسابقات داخل و خارج سالن متفاوته.) امتیازات این بخش یادداشت می شه و بعد تیراندازها بر اساس امتیاز رده بندی می شوند و در جدول قرار می گیرند!  

بعد از رده بندی، حالا نوبت بخش حذفی است. در واقع در بخش حذفی هست که برنده ی اصلی مسابقه مشخص می شه!  بعضی ها فکر می کنند که برنده در بخش مقدماتی (که اصطلاحا ما بهش "کوالی" هم می گیم) مشخص می شه! ولی این یک برداشت نادرست است! البته بحث در این مورد خیلی گسترده است، ولی دیده شده که تیراندازانی که در رده های پایین بخش مقدماتی بودند در حذفی خیلی مقام های بالاتری را به دست آوردند! این قضیه در بخش کامپوند بانوان مسابقات وگاس، کاملا مشخص بود و شما می تونید نتایج را در اخبار مسابقات تیراندازی در همین وب ببینید! اما در نهایت دقت کنید که این یک تصور اشتباه هست که شما مقدماتی را شُل بگیرید تا شاید در حذفی "دری به تخته ای" بخورد و برنده بشوید! (چون واقعا باید یک دری به تخته ای بخورد تا در این شرایط! برنده بشوید!) گفتم که بحث گسترده است و شما تا تجربه نکنید، متوجه نمی شید من چی می گم! ممکنه شما بگید که بالاخره بالای جدول بیفتم خوبه یا پایین جدول؟ خوب من جفتش را تجربه کردم! توی یک مسابقه، وسط پایین جدول افتادم و یک نفر که وسط بالای جدول بود را بُردم! ولی توی یک مسابقه ی دیگه، تو کوالی یازدهم شدم و همون اول به نفر 23 باختم!  

ولی در نهایت، توصیه ی من به شما این است که تمام تلاشتون را بکنید تا در بخش مقدماتی بالای جدول قرار بگیرید! چرا؟  

دلیلش نوع مسابقه ی حذفی است! در این بخش از مسابقه، نفرات بر اساس امتیاز و جایگاه، به این صورت با هم مسابقه می دهند، نفر اول جدول امتیازات کوالی، با نفر آخر! جدول. نفر دوم با نفر یکی مانده به آخر و همین طور تا وسط جدولی ها که به هم می خوردند! به این ترتیب و هر نتیجه ای، نصف تیراندازانی که در دور مقدماتی شرکت کرده بودند، حذف می شوند! (در مورد بخش حذفی و نحوه ی برگزاری اون، حتما در قسمت های بعدی براتون مطلب می نویسم، بنابراین منتظر باشید!) خوب حالا جدول با نصف تیراندازان ادامه پیدا می کنه. مثلا فرض کنید که 64 تیرانداز شرکت کرده بودند، خوب بعد از حذفی دور اول که نفر اول با نفر 64 جدول مسابقه داده ( و احتمالا برده!) حالا در دور دوم حذفی با کسی که در جدول جدید نفر آخره (که در دور اول حذفی وسط جدول بوده!)مسابقه می ده و همین طور تا آخر!  

پس اگر شما وسط جدول بیفتید، ممکنه بتونید دور اول حذفی را ببرید ولی در نهایت در دور دوم به نفرات بالای جدول برخورد می کنید و شانس بردتون خیلی کم می شه(چون الکی که طرف بالای جدولی نشده!البته دارم می گم که موارد استثنا هم وجود داره که یک پایین جدولی، یک بالا جدولی را ببره مثل کامپوند آقایان مسابقات وگاس، که نفر 32 همان اول نفر اول کوالی را حذف کرد! ولی معمولا پایین جدولی ها می بازند و این موارد گاهی پیش می آد و واقعا استثنا است) پس سعی کنید تا همیشه یک جایگاه خوب در جدول به دست بیاورید! نیمه ی بالای جدول معمولا بهتره! به همون دلیلی که گفتم!  

برای اینکه قشنگ از موضوع جدول تک حذفی سر در بیاورید یک قلم و کاغذ بردارید و به صورت عمودی اعداد ۱ تا ۳۲ را بنویسید در یک ستون! خوب حالا با خط اعداد را از بالا به پایین به هم وصل کنید مثلا ۱ به ۳۲ و ۲ به ۳۱ و همین طور تا آخر! حالا روی نصف جدول خط بکشید چون همان طور که گفتم نصف افراد دور اول حذف می شوند و فقط ۱۶ نفر باقی می مانند.  

حالا دوباره ۱ را به ۱۶ و ۲ را به ۱۵ و همین طور الی آخر وصل کنید! و همین طور جدول را ادامه بدهید و هر بار نصف افراد را حذف کنید! الان بهتر می فهمید قضیه چیه نه؟

 

اما دفعه ی بعد در مورد مسابقات داخل سالن و خارج سالن و نحوه ی برگزاری هر کدام، براتون مطلب می نویسم! امیدوارم با من همراه باشید! 

متشکرم

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه 22 بهمن 1390 ساعت 11:29 ب.ظ

مرسی من فهمیدم چی شد...به شدت منتظر ادامه ش هستم

سلام
پس همچنان با من باش تا حسابی بهت اطلاعات بدهم! خیلی خوشحالم که داری متوجه ماجرا می شوی!
این هم آن چیزی است که من دوست دارم بشم! شاید هم این یکی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد