Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

انواع کویور


    سلام


    تا ملت دارند کوالی می زنند و امیدواریم که همشون تو ایکس، فیکس! باشند.... یک عدد مطلب می گذارم تا اوقاتتون سپری بشه البته دو تا نکته را باید بگم ...


   اول اینکه این اون مطلبی نیست که از دیدنش قراره کف کنید!

   دوم هم اینکه این مطلب برای دوستان تیربنداز جدید است ولی خوب بقیه هم نگاه بندازن بهش بدک نیست....


     همه ما می دونیم که کویور چیه؟ تیردان یا کویور همان وسیله ای است که تیر و البته برخی از وسایل جانبی که مهمترینش تیرکش هست (البته بنده اسلینگ انگشتی و کیف ابزار بعلاوه کارت بیمه ورزشی را هم در کویورم می گذارم) در داخل ان قرار می گیرند. البته اصولا از اول فقط تیردان بوده است ولی الان اینقدر جیب داره که ادم پیش خودش می گه خوب کارت بیمه ورزشی ام را هم می گذارم تا در دسترس باشه. دوستان تیربنداز جدید یادشون باشه که اهمیت کارت بیمه ورزشی برای شما کمتر از تیر برای کمان نیست....



 


 


     اولین نوع و مرسوم ترین نوع کویور، همین کویور کمری هست که بوسیله یک عدد کمربند به کمر وصل می شه و البته در قدیم محدوده جغرافیایی گسترده ای را در بر می گرفته. اینطور که در ویکی پدیا نوشته شده از شمال امریکا تا چین ....تیراندازان ارتش های اسیایی بیشتر از این نوع کویور استفاده می کردند.


 

 نوع دوم کویور، بک کویور است. این نوع کویور مثل همون مدلی هست که توی کارتون رابین هود دیدیدم و به ما نشون دادند که نه تنها رابین هود بلکه تمام تیراندازان از همین نوع کویور استفاده می کردند ولی در صفحه ویکی پدیا نوشته شده که به نظر می رسه این نوع کویور در اروپا برعکس انچه که در انواع نسخه های کارتون و فیلم رابین هود نشان دادند، مرسوم نبوده و انها هم از همون کویور های کمری استفاده می کردند.

البته نویسنده مدارکی هم ارائه کرده ولی بنده که هر چی ریز شدم و چشم چرخوندم در تصاویر ارائه شده یه دونه کویور هم ندیدم چه برسه به اینکه کمری باشه یا بک کویور!

حالا هر کی دوست داره می تونه رابین هود را با بک کویور تصور کنه یا با کویور کمری.... با خودتونه. اما بالا و پایین بک کویور بوسیله یک عدد بند به هم وصل می شده و اون را به شانه اویزان می کردند مثل کوله پشتی. استفاده از این نوع کویور بیشتر در قبایل سرخپوست امریکای شمالی و افریقا ظاهرا رایج بوده است. زمانی که از بک کویور استفاده می کنید فقط کافیه دستتون را به پشت ببرید و سر ناک تیر را بگیرید. انوقته که در سه سوت تیر روی کمانتون قرار می گیره. 





نوع سوم کویور، کویور زمینی هست که بیشتر در حالتی استفاده می شه که تیرانداز در یک مکان ثابت و بدون تغییر می خواد تیر بزنه. چون این نوع کویور به شکل میله ای هست که در روی زمین ثابت می شه و یک حلقه برای نگه داشتن تیر در بالای اون وجود داره یعنی تیرها رو به صورت عمودی در این حلقه قرار می دهند و بعد به راحتی تیر را از داخل حلقه بیرون می اوردند و در کمانشون می گذارند.



نوع چهارم کویور، کویوری هست که به کمان وصل می شه و البته نسبت به انواع دیگه جدید هست. این نوع کویور به لیمب های کمان متصل می شه تا شکارچی سنگینی کویور و یا جابه جاشدن تیر در داخل اون را نداشته باشه. تیرها در داخل این نوع کویور قرار می گیرند و به سادگی بوسیله شکارچی استفاده می شوند. خیلی کیف داره و کلاسش هم بالاست. بیشتر روی کمان کامپوند وصل می شه ولی تو یه عکس روی کمان ریکرو هم دیدم که نصب شده.




نظرات 1 + ارسال نظر
بهار 4 شهریور 1392 ساعت 12:53 ق.ظ http://eshghbarafrokhteh.blogfa.com

سلاممممممم
حالتون چطورــه؟؟
منم 5 ساله تیراندازی با کمان استان یزدم
اولین باره میبینم وبهـآیی مربوط با ورزش خودم وـآسه همین ذوق زدم
خوشحال میشم سر بزنیــــد

خوشبختم. سر زدم قالب وبلاگتون خیلی جالب بود ادم گردن درد می گیره. :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد