Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

آشنایی با انی وبر هویت - قسمت اول


     سلام به همه دوستان


       خیلی وقت بود که به قول خودم مطلب دندون گیری نمی نوشتم ولی فکر می کنم این مطلب دوستان و خوانندگان را بعد از مدت ها راضی کنه، البته ممکنه نظر شما چیز دیگه ای باشه و زیاد هم خوشتون نیاد. در هر صورت این مطلب را براتون اماده کردم و امیدورام لذت ببرید.


     می خواستم در مورد کمان کامپوند مطلب بنویسم. اینکه چه کسی این کمان را برای اولین بار ساخته و در چه سالی، تا اینکه وارد یه سایت شدم که در ان مطالبی در مورد چهره های شاخص تیراندازی بود و چشمم خورد به یک تگ که عکس های قدیمی از قهرمانان تیراندازی در آن قرار داشت. داشتم عکس ها رو نگاه می کردم که رسیدم به عکس سه تا خانم تیرانداز امریکایی... نام سومین نفر توجهم را به خودش جلب کرد : آنی وبر هویت.

      در ابتدا فکر کردم ایشان با کمپانی هویت یک ارتباطی دارند مثلا در حد موسس! ولی بعد دیدم که ایشان موسس کمپانی نبودند ولی از قهرمان سالهای دور تیراندازی امریکا بودند و بعدا یه جورهایی با این کمپانی ارتباط پیدا می کنند. کسی که در چند وب سایت خوندم : « عاشق تیراندازی بود و زندگیش را وقف تیراندازی کرد. یک قهرمان مهربان بود نه از خود راضی! »


      اگر اجازه بدید این مطلب را به چند قسمت تقسیم می کنم. این شما و این هم اولین قسمت.... ولی قبلش پیشنهاد امروز را خدمتتون عرض کنم و اون هم خوردن بستنی زمستونیه اون هم به میزان 30 عدد.... حالا چرا 30 تا ؟ خوب دیگه


                          


 

 

      آنی وبر (دقیقا) در شماره 69 خیابان فونتین شهر بلوم فیلد نیوجرسی به دنیا امده است. پدر او انتونی جان وبر مهندس کمپانی ادیسون و مادرش بئاتریس صوفیا کلکستون بودند.




 انی وبر به همراه پدر و مادرش


      او از دبیرستان بلوم فیلد و کالج ایالتی مونت کلیر فارغ التحصیل شد و قصد داشت تا معلم علوم بشود اما قبل از ان و در دوران دبیرستان در تیراندازی فعالیت می کرد.

  

     در طول تحصیل در کالج مونت کلیر، به صورت نیمه وقت در کمپانی ساخت تجهیزات تیراندازی "رابین هود" کار می کرد. در زمان مسابقات دانشگاهی، لیدر تماشاگران بود. همچنین سافت بال، بسکتبال و هاکی هم بازی می کرد و در این برنامه کاری فشرده () و دیوانه کننده، چهار عنوان انفرادی قهرمانی مسابقات دانشگاهی تیراندازی با کمان را به دست اورد که در نهایت با قهرمانی های بین المللی ادامه پیدا کرد.

 

      همون طور که گفتم اولین کار او در کمپانی "رابین هود" بود. خودش در این مورد گفته که : « اولین کار من در تیراندازی، در پی اشنایی با بیل جکسن برایم فراهم شد. یادگرفتم که هر کاری را در کمپانی انجام بدم. ساختن کمان از چوب لیمو از ابتدا تا انتها، درست کردن تیر از چوب خام تا پر گذاشتن بر آن، ساختن زه، طراحی برگه های اهداف تیراندازی و بسته بندی ان. بعد از کالج تصمیم گرفتم به صورت تمام وقت در کمپانی کار کنم. تا اینکه در سال 1971، از انجا استعفا دادم و با ارل هویت ازدواج کردم.»


     آنی 16 ساله در دبیرستان مشغول به تحصیل بود که .... : « خانم راسل مربی ورزشی ام در دبیرستان بلوم فیلد، چند بار از ما پرسید که ایا دوست داریم در تیراندازی با کمان فعالیت کنیم؟ - خانم راسل یکی از بزرگترین مربیان تیراندازی در تمام زمانها بود - بعد از چند جلسه تیراندازی، درگیر این کار شدم، خانم راسل تیم مدرسه ما  را سازماندهی کرد و امورش داد.

    


     می خواهم اشاره کنم که در ان روزها مربیگری تکنیک های ظریف امروزی را نداشت و شامل هفت مرحله اموزش تیراندازی (الان ده گام است) و اموزش اولیه تجهیزات بود. تیراندازی و مسائل پایه ای را تحت سرپرستی خانم راسل آموزش دیدم و برای مسابقات تیراندازی در سطح اموزشگاهی معرفی شدم. ویلیام جکسن به خانم راسل در مورد بررسی پیشرفت تیم و اموزش تکنیک کمک می کرد. بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان، به تیم بزرگسالان Essex Archery رفتم و در بسیاری از مسابقات با بیل و دات جکسن در طول تحصیلم در کالج و بعد از ان همراه بودم.


       با راهنمایی های خانم راسل، تیم تیراندازی ما برنده مسابقات ایالتی و همچنین مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در نیویورک برگزار می شد گردید. تیراندازی عشق زندگی من شد. در سال 1939 و در مسابقات شرق  امریکا، از فاصله 60 یاردی، 6 تیرم را پیاپی به زرد زدم و بزرگترین قهرمانی ام را به دست اوردم.

    

                                                                                                                             To be countinued.....

نظرات 14 + ارسال نظر
کماندار ناشی 11 آبان 1392 ساعت 04:42 ب.ظ

فیلم مسابقه ی وزیری رو در المپیک کسی داره بذاره تو سایت؟

کماندار ناشی 11 آبان 1392 ساعت 04:40 ب.ظ

نه دیگه شرمندم کار من نیست

یه کم سخته ولی شدنیه حالا شما 320 هم بزنی فعلا خوبه

کماندار ناشی 10 آبان 1392 ساعت 10:32 ب.ظ

خجسته جان بهتره بپرم بغلت (بوش وگ) امروز رکوردم 292 شد دارم بال درمیارم

خوبه ولی اگه تونستی خودتو برسونی به 340

کماندار ناشی 10 آبان 1392 ساعت 07:34 ق.ظ

قدیمی 9 آبان 1392 ساعت 07:32 ب.ظ

سلام دوست تیرانداز ، کماندار ناشی
به نظر من بهتره شما زیاد سخت نگیری و زیاد به نمره و امتیاز فکر نکنی
خوبه که به فکر پیشرفت باشی ولی نه به قیمت اذیت کردن خودت . حقیقت اینه که آخر تیراندازی هیچی نیست تازه اگه خیلی تیرانداز خوبی باشی وارد تیم ملی میشی ، همیشه هم که نمی تونی توی اوج باشی و عضو تیم ملی پس زیاد سخت نگیر .
به نظر من به تیراندازی به عنوان یک ورزش نگاه کن که برای سلامتی فکر و روح و جسمت مفیده ، هرازگاهی هم در مسابقاتی که برگزار میشه شرکت کن و لذت ببر .
دنبال مربی هم نباش هیچ مربیه خوبی توی این رشته وجود نداره !

سلام . فرمایش شما متینه ولی به نظرم هر کسی یه ارزوهایی داره که باید بهش برسه و برای ان تلاش می کنه. اجازه بدید ملت ارزوهاشونو دنبال کنن. مطمئنم هر کس دنبال هدفی هست حداقل به نصفش می رسه.

کماندار ناشی 9 آبان 1392 ساعت 11:28 ق.ظ

مربی ندارم که

همینطوری بدون مربی رفتی داری هفتاد هم می زنی؟ از کی تیراندازی یاد گرفتید ؟ برید پیش همون

کماندار ناشی 8 آبان 1392 ساعت 10:38 ب.ظ

سسلام من یک اند همه تیرهام به راست میخوره در اند بعد همه به چپ میخوره به نظر شما از استیل منه یا از کمان؟کمانم نیمه حرفه ای اوولیشن2 ازش سن و سالی گذشته

سلام . مال من یه اند وسطه و یه اند می پره بالا به این مورد توجه کن: یه بنده خدایی مربی ورزشه . اعتقاد داره یکی از دلایلی که چینی ها و کره ای ها و ژاپنی ها و کلا همه غیر از ما تو ورزش پیشرفت می کنن اینه که به حرف مربی شون گوش می دن. اگه مربی شون بگه فلان کار را اینطوری انجام بده طرف خودشو می کشه تا همون طوری که مربی اش گفته عمل کنه ولی تو ایران اگه به شاگرد بگی این کار رو اینطوری انجام بده می ره کار خودشو می کنه و در نتیجه هی دور خودش می چرخه عین من!!! شما هم از مربی ات بخواه تا ایراد کارتو بگه و به حرفش گوش بده تا رکوردت بره بالا.
از روی تجربه ی نیم بندی که دارم می گم اگه زیادی سایت نداده باشی به راست که در نتیجه همش می ره به چپ، ممکنه قبضه را بد گرفتی یا بد ریلیز کردی که قبضه تو دستت بد چرخیده. این هم هست که موقع ریلیز وزنت روی پاهات جابه جا شده باشه و به جلو یا عقب کج شده باشی.

کماندار ناشی 8 آبان 1392 ساعت 08:23 ق.ظ

سسلام دیروز از 360 امتیاز 228 زدم(70 متر).یادت نره قول دادی رکورد ایران رو برام بفرستی

این خیلی خوبه که رکوردت رفته بالا ولی حواست باشه که هی نری تو کف نمره مثل من چون تمام تیراندازیت خراب می شه. در ضمن دو تا کوالی بزن. یعنی یه کوالی بزن و بعد از 5 دقیقه یا بدون استراحت و پشت سر هم یه کوالی دیگه بزن اگه وقت داشتی. اگه بتونی به 250 برسونی در حال حاضر خوبه. اینو یگم که باید میانگین رکوردت این باشه یعنی یه بار که خیلی خوب زدی 250 نشه یه بار دیگه بشه 220. یعنی همیشه همین حول و حوش و بلکه هم بالاتر.

کماندار ناشی 7 آبان 1392 ساعت 12:21 ب.ظ

من به مربی و باشگاه معتبر دسترسی ندارم از شما مشاوره میخام مسافت 70 متر رو 36 تیر 219 امتیاز زدم.خجسته جان به نظر شما چطوره ؟چه کنم برای ارتقای خودم

من اگه می دونستم باید چی کار کنم رکورد خودمو بالا می بردم. در حقیقت من یه تیرانداز معمولی هستم که دارم با 7 ساعت بدنسازی در هفته و همین حدود تمرین تیراندازی سعی می کنم رکوردمو بالا ببرم ولی می دونم که با این ساعت تمرین کم و بدنسازی افتضاح، بالا بردن رکورد تقریبا غیر ممکنه. این کارها برای من بیشتر شبیه بادمجون واکس زدنه

کماندار ناشی 7 آبان 1392 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام رکوردهای 70 متر ایران یادت نره قرار بود برام بفرستی

خوب .... بابا من کارهای دیگه ای هم دارم...

کماندار ناشی 6 آبان 1392 ساعت 07:52 ب.ظ

شوخی نکن جدی میگم رکورد 70 متر ت چقدره؟

اوکی . من هیچ وقت تو 70 متر کوالی ننوشتم ولی اگه هم می نوشتم همین حدود شما بود.

کماندار ناشی 5 آبان 1392 ساعت 09:50 ب.ظ

خودتون در چه سطحی تیر میزنید؟

در سطح خجسته D: ...

کماندار 4 آبان 1392 ساعت 08:42 ق.ظ

سلام

سلام

M 28 مهر 1392 ساعت 07:11 ب.ظ

بیچاره تا ازدواج کرد مجبور شد کارش رو کنار بزاره !!!

خوب بله ولی عوضش رفت بالا سر یه کارخانه کمان سازی معتبر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد