Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

مسابقه در هوای گرم

 

  سلام به همه 

 

    اول خواستم بگم که از همه کسانی که برای مطلب خرابی تجهیزات نظر ندادند، متشکرم .... خوب لابد خرابی تجهیزات نداشتید دیگه.... (داغون این اظهار لطفتونم)  

 

   دوم اینکه دیروز دنبال جواب یه سوال می گشتم تو نت، برخورد کردم به یه سایت نسبتا خوب تیراندازی و دیدم چند تا مطلب خوب داره و گفتم براتون ترجمه کنم. این مطلب در مورد تیراندازی در هوای گرم است که البته از چند تا سایت دیگه هم برای کامل کردن مطلب کمک گرفتم. 

 

    

 

      

     همانگونه که می دانید با وجود اینکه پدیده عمده آب و هوایی این روزهای تهران و مناطق شمال غرب کشور وزش باد و رگبار و بارندگی است ولی تا چند وقت دیگه که هوا گرم بشه و یه مسابقه ای هم قرار باشه برگزار بشه، اولین چیزی که ادم را داغون می کنه، قطعا گرما است....

     اول صبح البته اینقدر هوا گرم نیست ولی یواش یواش از حول و حوش ساعت نه و نیم به بعد، هوا رو به گرما می ره و اینطور که در یه مقاله خوندم باید دعا کرد که این گرما همراه با هوای ابری و رطوبت نباشه چون اینطوری هوا دم می کنه و ادم ارزوی همون افتاب کله ظهر را می کنه.... 

 

   و اما متن مقاله ....... 

 

    بسیاری از مسابقات خارج سالن در ماه های گرم تابستان برگزار می شه و گرما می تواند برای تیراندازان تبدیل به مهمترین مسئله بشه. نور خورشید می تواند بسیار مفید باشه اما ممکنه که مشکلاتی را برای بسیاری از تیراندازان ایجاد کنه. تیراندازان باید از خطراتی مانند کم آبی و یا گرما زدگی در این شرایط اطلاع داشته باشند. در هر حال برای اینکه خودتان را در طول برگزاری یه مسابقه تیراندازی خنک نگه دارید،چند تا راه حل وجود دارد. 

 

     قبل از اینکه نسخه سایت دیسکاور ارچری را برای مقابله با گرما بهتون بگم، تاثیر گرما بر بدن را باید بدونیم .

        فعالیت در هوای گرم منجر به ایجاد فشاری دو چندان بر روی قلب و شش های شما می شود. علاوه بر هوای گرم، انجام فعالیت نیز به نوبه خود باعث افزایش دمای بدن و در نتبجه فشار وارده به آن می شود. به همین علت بدن برای پراکنده کردن احساس گرما به خون بیشتری نیاز دارد. در این مرحله قلب برای رساندن خون کافی به ماهیچه های بدن و بافت های نزدیک به سطح پوست، سریع تر میزند.

 

       با وجود همه این فشارها، اگر رطوبت هوا هم زیاد باشد اوضاع بدتر می شود؛ چرا که رطوبت بر روی پوست شما می نشیند و مانع تبخیر عرق بدن می شود. پس تعریق بدن که برای مقابله با گرما توسط بدن انجام شده است نیز در این شرایط فقط باعث افزایش گرمای بدن می گردد.

       در شرایط عادی، پوست، رگ های خونی و همچنین عمل تعریق منجر به کاهش دمای بدن می شوند. اما در شرایطی که وضعیت بدتر شود، این سیستم های خنک کننده ی طبیعی تاثیری در کاهش دمای بدن نخواهند داشت و ممکن است گرما زدگی، گرفتگی عضلات و مشکلات دیگری را منجر شوند.  

 

     نکته ای که هست اینه که برخی از ورزشکاران به گرما عادت دارند و برخی به سرما. چون شرایط آب و هوایی محل سکونت و یا زمان تمرینشون به نحوی هست که به گرما یا سرما عادت دارند. این یه مقدار کار را متفاوت می کنه ولی در هر صورت برای جلوگیری از گرمازدگی و تامین اب بدن، نوشیدن اب ضروری می باشد.

 

   و اما نسخه .... 

 

  الف)  قبل از اینکه تشنه بشوید، آب بنوشید ... 

 

     بهترین راه شکست دادن گرما اینه که قبل، در طول برگزاری و بعد از مسابقه حتما به اندازه کافی آب بنوشید. البته برگزار کنندگان مسابقات تیراندازی به اندازه کافی بطری آب در زمین مسابقه می گذارند و شما می توانید هر چقدر می خواهید آب بنوشید. اگر این کار را انجام ندهید، بدنتون دچار کم آبی می شه که خودش باعث ایجاد سر درد و سرگیجه، حالت تهوع و غیره می شه و در کل شما باید با مسابقه خداحافظی کنید.  

 

       کم آبی به سادگی برطرف می شه ولی باید با نوشیدن آب و مایعات از بوجود آمدن آن جلوگیری کنید. پس قبل از اینکه دچار تشنگی بشوید یعنی احساس تشنگی به شما دست بدهد، اب بنوشید. البته می گن چایی و نسکافه هم بد نبست ولی اگه در کل ادم عصبی هستید، یا مسابقه روانتان را به هم ریخته، قهوه، نسکافه یا چایی نخورید. در مورد چایی باید بگم که بعضی ها چایی می خورند یا نسکافه و اعصابشون اروم می شه ... ولی در کل وقتی چایی می خورید بدنتون آب از دست می ده و این خوب نیست. حالا دیگه خودتان می دونید.  

 

   بهترین نوشیدنی برای خنک ماندن در طول برگزاری مسابقه  

 

   1. آب  

   2. آب میوه  

   3. نوشیدنی ورزشی است. یادتون باشه که وقتی عرق می کنید، بدن علاوه بر آب، نمک هم از دست می ده و در طول مسابقه به قند هم احتیاج خواهید داشت تا بهتر بتونید تمرکز کنیدو کارکرد مغز افت نکنه. نوشیدنی ورزشی با ترکیب خاص(دارای قند و نمک) خیلی کمک می کنه.  این نکته را هم به خاطر داشته باشید که نوشیدن اب قبل و در زمان فعالیت ورزشی می تونه کمک کنه تا کمتر خسته بشوید.   

 

     می تونید یک بطری اب سرد را برای شروع و یک بطری اب یخ زده برای ادامه مسابقه داشته باشید چون گرما باعث می شه به تدریج یخ بطری اب بشه و در زمان گرما باز هم اب خنک دارید.

 

  

   ب) دنبال سایه بگردید... 

 

   معمولا دما در سایه چندین درجه خنک تر می باشد حتی در کویر لوت که دما در سایه می شه 50 درجه سانتی گراد! پس سعی کنید یا به سایه برید یا سایه برای خودتون درست کنید. البته خیلی سخته مخصوصا اگر مسابقه ریتم تند داشته باشید مثل زمانی که سه تیرانداز روی هر خط هستند (اگر چهار تیرانداز باشند دو تایی روی خط می روند و دونفر دیگه استراحت می کنند) یا زمان حذفی دیگه سخت می شه تو سایه رفت). سر می چرخونید و می بیندی که یا دارید می رید تیر بزنید یا تیر می کشید و ثبت امتیاز می کنید. با این حال با خودتون چتر داشته باشید یا اگه تونستید زیر سایه بان بروید.  بین دو مرحله کوالی حتما به جایی برید که سایه هست و (اگه تهویه هم داشته باشه که چه خوب) اینطوری درجه حرارت بدنتون را پایین بیاورید.  

 

 

   ج) لباس مناسب 

 

    به دلیل برخی مسائل، ما نمی تونیم در مسابقات با لباس @#$*)^$ شرکت کنیم. ولی سعی کنید لباستون گشاد، رنگ روشن باشه که البته این دو مورد زیاد نمی تونه در مسابقات رسمی تحت کنترل ورزشکار ها باشه چون لباس تیم را باید پوشید و دیگه جایی برای لباس دیگه نمی مونه. قرار هم باشه همه روشن بپوشن که دیگه هیچی.... 

 

 

    دیگه اگر کسی مطلبی به ذهنش می رسه، می تونه در قسمت نظر بدهید بگه تا بقیه هم استفاده کنند. اینقدر اطلاعاتتون را برای خودتون نگه ندارید، خوبیت نداره. موفق باشید ... خداحافظ  

 

  

نظرات 2 + ارسال نظر
کماندار ناشی 11 خرداد 1393 ساعت 11:44 ب.ظ

خوبه خیلی شیکه خدا کنه بهمون بیاد البته اگه اضافه وزن نداشته باشیم

کماندار ناشی 10 خرداد 1393 ساعت 10:32 ب.ظ

سلام خجسته جان میشه بپرسم @#$*)^$ چجور لباسیه ؟ از کجا میشه خرید؟

لباس همین بچه سیاه پوسته که عکسشو گذاشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد