Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

تیراندازی در هوای سرد ....


    سلام 


     القصه که قبلا در مورد تیراندازی در هوای گرم، شرایط وزش باد مقاله ترجمه کرده بودم و حالا که فصل سرده می رم سراغ مقاله ای در مورد تیراندازی در هوای سرد که بعدش هم برم زبان را ترجمه کنم که قراره بپرسه.



       

 

      اگر چه بسیاری از مسابقات فصل سرما در داخل سالن برگزار می شود ولی مواقعی هست که تیراندازان مجبورند در هوای سرد تیراندازی کنند. بیشتر وقت ها صبح زود در فصل مسابقات پاییزی و یا بهار که هنوز خورشید زمین را گرم نکرده، این حالت ایجاد می شود. اهمیتی ندارد که این مسئله به چه دلیلی اتفاق می افتد به هر حال هنوز روش پوشیدن لباس، همان روش پوشیدن لایه به لایه هست که در صورت لزوم و با تغییر درجه حرارت، بتوانید از لباس هایتان کم یا به آن اضافه کنید. (منظور رو هم پوشیدن لباس می باشد). 


     مانند لباس پوشیدن در هوای بارانی، در هوای سرد هم مهم لباس رویی است. سویشرت ضخیم، ژاکت یا کت ممکنه گرم باشند ولی این احتمال وجود داره که به زه کمانتان هم گیر کنند که باعث می شه هم تیرتان بد برود و هم انرژی تان بیخودی هدر برود. به همین دلیل لباس های چسبان بهترین انتخاب هستند. این مدل که از پشم و یا الیاف پلاستیکی ساخته می شه،‌کم حجم، بادوام هست و بدن را بدون اینکه وزنتان را افزایش بده یا جلوی حرکت دست هایتان را بگیرد،‌ گرم نگه می دارد. به هر حال برخی از تیراندازان کت یا ژاکت یا سویشرت می پوشند و این مشکل را با چسب زدن یا کلیپس حل می کنند که زه به لباسشان گیر نکند.



     انواع کلاه و دستکش و بسته های گرمایشی 


    کارشناسان معتقدند که در هوای سرد،‌بیشترین گرمای بدن از راه سر و دست ها از بین می رود. بنابراین خوب است که از کلاه و بسته های گرمایشی و دستکش استفاده کنید. گرچه دستکش نمی تواند در جریان تیراندازی بوسیله ورزشکاران مورد استفاده قرار بگیرد (البته بعضی ها از این دستکش هایی که نصفه انگشت را می گیره و سر انگشت ها آزاده استفاده می کنند) ولی در هر زمانی که وقت کردید یعنی موقع ثبت امتیاز و یا زمان استراحت، حتما دستکش دست کنید تا دستانتان گرم بماند. 


     انگشتان و سر وقتی سرد باشد (یعنی یخ کنه به قول خودمان) باعث ایجاد ریلیز بد (حالت بی حسی و خمودگی) می شود و حتی ممکنه پوست دستتان خشک و زخم بشود (کرم مرطوب کننده فراموش نشود). بنابراین خیلی مهم است که دست هایتان را گرم نگه دارید. 


    بسته های گرمایشی مثل (بخاری های کوچک کوهنوردی که شکل ظاهری اش مثل فندک است- ببخشید چون اسمش را نمی دونم) و همچنین اتروپات،‌را می توانید در لباستون جاسازی کنید و یا در جیب کوییور بگذارید تا ریلیز و تب تیراندازی گرم بمانند (البته فراموش نکنید که این بسته ها ممکنه خیلی گرم بشوند بنابراین حتما دورش یک پوشش پارچه ای مناسب بکشید تا بدن تان نسوزد و یا تب تیراندازی تان خراب نشود). 


     یک فلاسک نوشیدنی گرم (چای یا اب جوش) خیلی می تواند در مسابقه به گرم نگه داشتن داخل بدنتان کمک کند. و مهمترین نکته این مقاله اینه که : 


      " اگرچه که مردم در هوای گرم تشنه می شوند و شاید شما در هوای سرد تشنه تان نشود ولی حواستان باشد که در هنگام فعالیت در هوای سرد هم باید به تناوب و با برنامه مناسب آب مصرف کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. فکر نکنید چون هوا سرد است پس آب لازم نیست یا حتی ممکنه تشنه تان نشود ولی باز هم اب مصرف کنید. " 


            



                                                                             با تشکر از همه شما 


     

     


نظرات 5 + ارسال نظر
رضا 3 بهمن 1393 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام ممنونم از مطالبی که گذاشتی استفاده کردم ایکاش راجب تاثیر هوا رو تیر و کمان دقیقتر مینوشتی چون توی هوای سرد تیرها معمولا بالاتر میشینه نمیدونم نظرت چیه لطفا راهنمایی دقیقتر کن.
ضمنا من ریکروی هستم و از طرفدارای شما هستم .

salam
bebeinid dar kol toye sarma ...tirandaza sardeshon mishe va azolateshon jam mishe va makhsosan dar recurve khob baz nemishan . moshkel ba clicker avalin moshkele onha mishe.
dar havaye sard hatman khob garm konid va posheshe monaseb ro dashte bashid har chand compoundi ha moshkelate kamtari darand .
vaghti badan sard beshe ghesmate bishtari az tir zire clicker mimone va tirandaz nakhodaghah ye khorde deforme mishe ta tir bezane. be hamin dalil tiresh ya bala mikhore ya paeen
dar havaye barani tir ha be khatere baran va ghatarate on dar tool masir ta sibl sanghin mishe va paeen mikhore
in ro ham ba ejaze asatid goftam
movafagh bashid

‌من 27 دی 1393 ساعت 10:27 ب.ظ

من ریکروم
خخخ
با بچه ها ی گوشه تیراندازی میکنیم
اونا همشون ریکرو ن غیر از ی دختره ک کامپونده
حال
من کیستم؟
نوشین ک نیستی
خخخ همینطور تو هوا ی اسم گفتم ولی فک کنم گل نازی
نه گل نازی نیستی؟؟

na nabeghe
akhe golnaz compounde?
hala ke recurve hasti ke khonet mobah mibashad

10 آذر 1393 ساعت 07:29 ب.ظ

خووو منم تیراندازی از باشگاه برقم

میخوام بدونم کدومشونی؟؟
مربی منم آقای غلامیه
تو کیستی عایا؟

ریکروی یا کامپوند؟ اگه کامپوند باشی که پوستتو می کنم می زنم به دیوار

امیر 1 آذر 1393 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام:
ازاینکه حرفی که قبلازده بودم کارخودشوکرد خوشحالم-بترکه چشم حسود، تنبلی توی مرام شمانیست اینوثابت کرده ای - ازمطالب خوبت درمورد هوای سرد متشکرم،چای داغ توی هوای سردهنگام تمرین بهترین گزینه است البت پیراشکه اگه کنارش باشه دیگه عالی عالی میشه ، نوش جان

هیچی آش شله نمی شه

28 آبان 1393 ساعت 10:35 ب.ظ

بگوو
کی هستی؟
یاللااا

تیراندازی از باشگاه برق (خخخخخ)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد