Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

سیستم پین متحرک

سلام

سیستم پین ثابت را دفعه قبل برایتان توضیح دادم . به صورت خلاصه می دونید که روی بدنه اسکوپ 3 تا 5 پین قرار می گرفت که هر کدام برای مسافت خاصی تنظیم می شد و شما با توجه به اینکه هدف یا در واقع شکار (به دلیل وجود چند پین قابل استفاده در مسابقات کامپوند راند نبود) در چه فاصله ای قرار گرفته بود روی هدف زوم می کردید و پرتاب.

همانطور که در مطلب قبلی گفتم این نکته در مورد سیستم پین ثابت وجود داشت که اگر شکار در فاصله بود که برای پین اسکوپ تعریف نشده بود ... یک مقدار با مشکل مواجه می شدید. سیستم پین متحرک برای همین طراحی شده که گفتم انعطاف پذیر تر هست ولی اون هم ایراد خودش را می تونه برای بعضی ها از جمله خودم داشته باشه که البته چیز قابل داری نیست....

الان می خوام یه ذره داوری برم و قبل از توضیح پین متحرک بگم که اگر به مسابقه ای رفتید و بحث چک کمان پیش امد از طرف داور.... داور باید کمان را نه از گریپ  بلکه از لیمب و از محلی که به قبضه نزدیک هست بگیره . به این دلیل که ممکنه دست داور به خاطر حرارت خیس و یا کرم زده باشد. در اینصورت ممکنه قبضه خیس یا چرب بشه که در اینصورت صدای تیراندازها در می اد....

پین سایت متحرک که با نام سیستم تک پین هم شناخته می شود به این صورت هست که یک  پین روی بدنه اسکوپ قرار می گیرد ولی می بینید که انتهای بدنه خود سایت حالت پرانتزی دارد که مدرج هست و یک سوزن که روی ان قرار داره که به پیچ تنظیم وصل هست. این حالت به شما کمک می کند که به راحتی به کمک پیچ تنظیم اسکوپ را بالا پایین و در بعضی انواع مدل های دیگه که بعدا می گم حتی به چپ و یا راست هم حرکت بدهید. در اینصورت تنها چیزی که می ماند این هست که فاصله تان تا هدف را حدس بزنید. بعد بوسیله همان پیچ و خط کش به همان اندازه اسکوپ را بالا یا پایین می برید و به هدف شلیک می کنید. این سیستم انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پین ثابت دارد چون پین ثابت مسافت های تعریف نشده را پوشش نمی ده (منظورم همان مسافت های تنظیم شده پین ها می باشد). ولی در این سیستم پین متحرک اگر بتوانید حتی چشمی (که من نمی تونم) مسافت را حدس بزنید دیگه فقط کافیه که سوزن را در لبه مدرج خط کش انتهای سایت تنظیم کنید و بعد پرتاب.

این سیستم به خاطر اینکه از تنها یک پین در اسکوپ استفاده می کند برای مسابقه کامپوند راند و غیره هم قابل استفاده است. یک نکته خوب در مورد این سایت اینه که خیلی سریع می توانید این تغییر اندازه را انجام بدهید. فوق العاده است که در عرض یکی دو ثانیه این تغییر انجام می شه . ... این سیستم خیلی شبیه سایت هایی هست که روی کمان هایتان نصب می شود.  تقریبا همان سیستم تغییر در مسافت را به شما ارائه می دهد.  باز هم سیستم های دیگه ای وجود دارد .... ترجمه می کنم و برایتان می گذارم .

Daniel Ricciardo leads Daniil Kvyat, Red Bull, British Grand Prix 2015

نظرات 2 + ارسال نظر
یحیی آبادی 25 تیر 1394 ساعت 03:00 ب.ظ

ضمنا یه سوال هم در مورد کتاب راهنمای داوری ، این کتاب ترجمه شده یا نه ؟

سلام. این را باید در وبلاگ داوری مطرح کنید. بنده مطلع نیستم. مطالبی که نوشتم از راهنمای داوری ترجمه خودم هست.

یحیی آبادی 25 تیر 1394 ساعت 02:57 ب.ظ

ممنون که وقت میذارید و ترجمه می کنید و مطالب رو بموقع در اختیار خوانندگان قرار میدید ، پایدار باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد