Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

اولین موقعیت فوق جالب تیراندازی!

سلام دوستان

همان طور که قبلا هم گفته بودم، من سوال داوری این هفته را درست جواب دادم .

خوب حالا سوال چی بود؟

سه تا تیرانداز دارند روی یک سیبل تیر می زنند، بعد تیر هر سه تا شون بانسر می شه! (بانسر یعنی تیر می خوره به فیس و بعد داخل فوم فرو نمی ره، بلکه بعد از اصابت می افته جلوی سیبل، روی زمین!) آنوقت شما را به عنوان داور صدا می زنند و سه تا تیرانداز از شما می خواهند تا امتیازشون را اعلام کنید؟ شما هرچی روی فیس را بررسی می کنید، فقط یک سوراخ علامت نزده پیدا می کنید! (یادتون باشه که سه تا تیر یعنی سه تا سوراخ علامت نزده!!!) حالا چه امتیازی به این سه تا تیرانداز که توی چشم های شما زُل زدند و منتظرند، می دهید؟

یادتون باشه که در داوری اصلا نباید مِن مِن کنید، چون اینطوری اعتبار داوری شما کلاً نابود می شه و تیراندازان به این باور می رسند که شما خیلی داور شُلی هستید، در حالی که داور باید قاطع باشه و در زمان مناسب! تشخیص درست را بدهد و امتیاز را با قاطعیت اعلام کند!

خوب جواب چیه؟ اگه گفتید؟

خوب معلومه همان امتیاز سوراخ علامت نزده را به هر سه تا تیرانداز می دهید!!!

خوب حقیقتش این است که جای بحث زیاد داره مثلا اینکه شما بگید ای بابا شاید این سوراخ مال تیر من بوده و اون دو نفر دیگه اصلا ممکنه تیر شون به سوراخ های علامت زده ی قبلی خورده باشه! این حق کشیه و از این جور چیزها!

ولی....

ببینید داور در بحث امتیاز دهی به بازیکنان (یعنی تیراندازان منظورمه)، اول باید ببینه که تیر به کجا اصابت کرده و بعد باید ببینه که آیا تیراندازی در آن "اند" با خطا یا اتفاقی همراه بوده یا نه؟ خوب در اینجا داوره که امتیاز می ده!

برای درک این مسئله شما خودتان را عوض اینکه جای بازیکن بگذارید، جای داور بگذارید!!!!!!!! شما را صدا می کنند تا امتیاز اعلام کنید. سه تا تیرانداز هستند و فقط یک سوراخ علامت نزده! جدای از اینکه اون دو تا تیر دیگه ممکنه به سوراخ های علامت زده شده ی قبلی اصابت کرده باشه یا نه، در هر صورت الان روی فیس یک دونه سوراخ علامت نزده است! پس شما هیچ چاره ای ندارید جز اینکه همان امتیاز را به هر سه نفر بدهید! مگه اینکه کس دیگه ای نظر دیگه ای داشته باشه! شما هیچ راهی ندارید! ممکنه هزار و یک جور راه حل الان به ذهن شما رسیده باشه، ولی در هر صورت این راه حل از همه منطقی تره! چون نمی شه یک امتیاز را به یک نفر بدهید بعد خوب اون دو نفر دیگه چی می شوند یا اصلا معلوم نیست که تیر کدام تیرانداز، سوراخ فیس را به وجود آورده؟

من هیچ راه حل دیگه ای غیر از این (که ظاهراً صحیح هم هست) پیدا نکردم و خانم رسولی هم همین جواب را تایید کرده! پس :

اگر توی یک مسابقه ای همچین اتفاقی افتاد و داور اینطوری امتیاز داد، بیخودی وقت خودتان و مسابقه و داور را نگیرید و بدونید جریان از این قراره! اگر هم خواستید می توانید مربی یا کاپیتان تیمتان را برای اعتراض به هیئت داوران بفرستید تا مراتب اعتراض را اعلام کنند!!! ولی می دونید که بی فایده است، چون رأی درست! همانه که داور گفته! در ضمن یادتون باشه آخر مسابقه اعتراض کردن، درست مثل لباس بعد از عید می مونه و به درد گَلِ منار می خوره، پس تا تنور داغه (یعنی تا قضیه ای اتفاق افتاد، حداکثر تا 10 دقیقه بعد از وقوع اتفاق ) سریع نان را بچسبانید! (این هم یک نکته ی فنی مهم بود).

با تشکر دوباره! اگر راه حل دیگه ای به ذهنتان رسید، درقسمت نظر بدهید مطرح نمایید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد