Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

فقط تیراندازهای جدید بخوانند! (انواع مسابقات)

یک سلام ویژه به همه بخصوص به دوستان کامپوندی ، چون امروز می خوام در مورد مسابقات خارج سالن کامپوند یا اصطلاحا "کامپوند راند" مطلب بگذارم! پس با من همراه باشید...

خوب مسابقات کامپوند خارج سالن با این مشخصات برگزار می شه... 

 

دوستان کامپوندی باید در مسافت 50 متر با هم مسابقه بدهند، پس مسافت برای کامپوند (برعکس ریکرو که در المپیک راند، 70 متر بود و در فیتا راند در چهار مسافت برگزار می شد) 50 متر است. فیس کامپوند امتیازات 5 تا 10 را در بر میگیره، به این ترتیب که امتیازات 5 و 6 در حلقه ی آبی، امتیازات 7 و 8 در حلقه ی قرمز و 9 و 10 و X در حلقه ی زرد قرار گرفته است.  

در مسابقات کامپوند راند، در دور مقدماتی یا اصطلاحا کوالی، هر تیرانداز باید در دو دور مقدماتی شرکت کنه که هر دور شامل 6 اند است و در هر اند باید 6 تیر پرتاب بشود! پس جمع امتیازات از   ۷۲۰  است. برای پرتاب هر تیر 40 ثانیه زمان وجود داره که در مجموع می شه 240 ثانیه یا چهار دقیقه! ( حواستون به زمان باشه! مواظب باشید تیری خارج از زمان نزنید! براتون گران تمام می شه!)

 

اما پس از جمع امتیازات در مرحله ی مقدماتی، تیراندازان به دور حذفی می روند، ولی .... دیگه مسابقه به روش ست سیستم برگزار نمی شه!!!  

 

مسابقه در بخش حذفی به این صورت هست که تیراندازان بعد از شناختن حریفانشان، باید در یک "ماراتن" شرکت کنند. هر کدام از تیراندازان در این مرحله باید 5 اند و در هر اند 3 تیر بیندازد. پس حد امتیازات،150 است. در این روش تیراندازی برنده می شه که بتواند در مجموع امتیازات بیشتری به دست بیاورد. پس در اینجا مجموع امتیازات 5 اند و 15 تیر در کل محاسبه می شه.  

 

این روش با روش ست سیستم زمین تا آسمان فرق داره، در ست سیستم شما اگر یک امتیاز از حریفتون عقب بیفتید، باز فرصت جبران در اندهای دیگر وجود داره ولی در روش جمع امتیازات به این صورت، شما اگر یک امتیاز ناقابل عقب بیفتید، ممکنه مسابقه را ببازید، به همین دلیل به نظر من این مسابقه مثل ماراتن می مونه! پس بهتره که دوستان کامپوندی ( و همچنین خودم در آینده ی نزدیک!!!) مواظب تیرهایی که پرتاب می کنند ، باشند!!!  

 

خوب این هم از مسابقات کامپوند راند!   

با تشکر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد