Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

پیش بینی برد و باخت ورزشکاران با توجه به الگوهای زمانی و از طریق اندازه گیری احساس اضطراب


             سلام 


                   موقعی که داشتم مقاله قبلی که پیرامون تاثیر تیراندازی با کمان روی تغییر خلقیات دانشجویان اندونزیایی بود ترجمه می کردم، برخورد کردم با یک تحقیق که محققین وطنی انجام دادند و به نظرم اومد تحقیق جالبی باشد. اینکه شما از روی حالات روحی ورزشکار بتوانید پیش بینی کنید که طرف برنده مسابقه می شود یا بازنده، به اندازه کافی جذابه. خیلی در موردش صحبت نمی کنم چون خودم که ترجمه کردم و در موردش فکر کردم دیدم یکسری مطالبش با خودم همخوانی ندارد البته نه در زمینه ورزش. مثلا در زمینه دانشگاه که حداقل اینطور نبود. قبل امتحان نه اعتماد به نفسی داشتم و نه به خودم مطمئن بودم تازه اضطراب و دلشوره و ناراحتی به شدت بالا بود ولی با این حال امتحانم را خوب می دادم. از اینایی که پشت در جلسه امتحان می گن هیچی نخوندیم ولی سر جلسه، برگه پاسخنامه اضافی می گیرن. یه دفعه که نزدیک بود پادری بشم که دوست صمیمی ام نجاتم داد و گفت چون درشت می نویسه برگه اضافه گرفته 

القصه به همراه مقاله، دو تا ابزار تحقیق رو هم می گذارم تا مربیان محترم بازدیدکننده وبلاگ (البته اگر مربی ای بازدید کننده وبلاگم باشه) ازش استفاده کنند و نتیجه را ببینند. فکر می کنم پیش بینی آینده اینقدر جذاب باشد که یک مربی یا حتی خود تیرانداز را وسوسه کند تا شده یکبار هم این تست را انجام بدهد. این شما و این هم مقاله جالب ما. البته زیاد جدید نیست مال سال 2015 است که توسط دو پژوهشگر ایرانی در مالزی انجام شده و یکی دیگه از پژوهشگران هم دانشجوی دانشگاه آزاد هست. این شما و این هم مقاله.


                اصل مقاله                    ترجمه مقاله 

               POMS test                                    CSAI-2 test


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد