Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

امتیازدهی یا اسکورینگ - قسمت چهارم (HANGER)

سلام  

 

این قسمت مربوط به وضعیتی به نام HANGER است. وضعیت HANGER یک وضعیت بسیار خاص است. طبق روال نوشته های قرمز را خانم رسولی اضافه کرده اند.  

بسیار متشکرم خانم رسولی

HANGER حالتی است که در آن، تیر پس از پرتاب به سیبل و فوم برخورد می کند با این فرق که تیر در فوم به صورت معمول و راست فرو نمی رود  مانند عکس زیر 

                               

بلکه تنها مقداری از نوک سرتیر به داخل آن فرو رفته و شفت یا بدنه ی تیر بر روی سیبل و فیس آویزان می شود. در این وضعیت زاویه ی تیر با فیس به جای 90 درجه، 0 درجه است. نمی دانم توانستم این حالت را تشریح کنم یا نه ولی به زبان ساده تیر از نوک به روی فیس آویزان می ماند. (متاسفانه نتوانستم عکسی از این وضعیت پیدا کنم تا شما بهتر مفهوم را متوجه بشوید! شرمنده) یعنی اینطوری تو فوم فرو نمی ره بلکه از آن آویزان می ماند. 

 

در این حالت امتیاز تیر شما به چه صورت خواهد بود؟ 

در وضعیت HANGER همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد تیر از سر به فوم آویزان شده است و شفت یا بدنه تیر بر روی فیس آویزان می ماند. حالا  ممکن است که تیر شما (چنانچه فیس را مانند صفحه ساعت در نظر بگیرید) مثلا به حلقه ی امتیاز  8 و ساعت 12 "هنگر" شود. در این وضعیت نوک تیر در امتیاز 8 است ولی بدنه تیر شما بر روی فیس امتیازهای 8و  9 و 10 و  X را در نیمه ی بالای فیس و دوباره به ترتیب 10 و 9 و 8 و 7 و 6 را در نیمه ی پایین فیس به صورت عمود قطع می کند، چون همان طور که گفتم تیر به روی فیس آویزان شده است. امتیاز تیر شما کدام است؟ 

امتیاز تیر شما برابر است با محل اصابت نوک سر تیر به روی فیس. یعنی جایی که نوک تیر با فیس برخورد داشته است. در حالت بالا امتیاز شما 8 خواهد بود. 

 

شما در برخورد با این حالت چه کاری را باید انجام بدهید؟ 

چنانچه متوجه شدید که تیر شما از فیس آویزان  و دچار وضعیت "هنگر" شده است، به سرعت داور را مطلع نمایید تا تیراندازی را بر روی خطی که شما حضور دارید قطع کند. دلیل این مسئله آن است که چنانچه تیراندازی ادامه پیدا کند، ممکن است که تیر شما آسیب ببیند و یا از روی فوم به زمین بیفتد که در این صورت مشمول وضعیت "بانسر" می شود که در ادامه ی این سری حتما توضیح داده خواهد شد. قوانین بانسر با هنگر متفاوت است. پس در مواجهه با این وضعیت داور را مطلع کنید تا تیراندازی را در خطی که حضور دارید، متوقف کند.  

 

در ادامه شما (فقط) همراه با داور (البته پس از پایان تیراندازی بقیه تیراندازان در آن اند و بعد از دو سیگنال DOS به نشانه ی پایان تیراندازی و نه اجازه برای ثبت امتیاز) به سمت هدف حرکت کرده و سپس داور امتیاز تیر شما را مشخص و ثبت  می نماید. حالا دوباره شما با داور به پشت خط برمی گردید و همراه با دیگر تیراندازان بقیه ی تیرهای خود را نیز پرتاب می کنید.   

 

خانم رسولی در جواب این سوال من که چرا در وضعیت Pass Through همه ی تیراندازان حاضر در خط همراه با داور به سمت هدف می روند ولی در Hanger و همین طور بقیه حالت های دیگر تنها تیرانداز مورد نظر با داور برای ثبت امتیاز اقدام می کنند فرمودند که : 

در حالت pass through چون رد شدن تیر به دلیل خرابی فوم اتفاق افتاده همه تیراندازها  جلو می رن تا اونها هم تیرهاشون رو ثبت کنند و بکشند که بشود فوم رو تعمیر یا تعویض کرد . اما در این مورد فقط امتیاز تیر مورد دار ثبت می شه و به بقیه تیرها دست نمی زنند .

 

متشکرم ، آرچر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد