Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

چشم غالب در تیراندازی با کمان و نحوه تشخیص آن

سلام 



            حتما شما هم بعد از ورود به کلاس تیراندازی با کمان در جریان تشخیص چشم غالب توسط مربی تان قرار گرفته اید. البته هنوز هم در وب سایت های مختلف بحث در مورد اینکه چشم غالب مهمتره یا دست غالب وجود دارد. بعضی ها کمان را به دست غالب می دهند. اما این مقاله در مورد چشم غالب ونحوه تشخیص آن است. دو راه حداقل برای تشخیص چشم غالب وجود دارد. 

1. تست miles

2. تست porta


         توجه داشته باشید که  با تست مایلز، دو روش مختلف برای ارزیابی چشمان خود وجود دارد. نتایج یکسان خواهد بود. 


1.  تست مایلز 


از تازه کارها بخواهید که دستهایشان را روی هم قرار دهند و آنها را در جلوی صورت خود نگه دارید که در زیر نشان داده شده است. همانطور که در شکل  نشان داده شده است، از تازه کار بخواهید تا با دو چشم باز از پشت سوراخی که توسط دست هایش ایجاد شده است نگاه کند. این سوراخ با قرارگیری ضربدری دست ها ایجاد شده است. سپس آنها را وادار کنید تا به تدریج دستان خود را به صورت خود نزدیک کنند، به آن ها بگویید که هر دو چشم خود را باز نگه دارند و خواهید دید که دست ها به چشمی باز می گردند که "چشم اصلی و غالب" آنهاست، همانطور که در "شکل ٢" نشان داده شده است. روش های زیادی برای تعیین چشم غالب وجود دارد اما این یک روش ساده و سریع است.



نوع دیگر تست مایلز

        تازه کار، بازوهای خود را در حالی که کاملا ریلکس باشد، نگه می دارند و از طریق یک سوراخ کوچک که توسط دست هایش که به صورت ضربدری قرار گرفته است، ایجاد شده به یک شیء که در فاصله ای دورتر قرار دارد، نگاه می کنند. دست ها را به صورت ثابت نگه دارد و چشم چپ خود را ببندد. اگر جسم هنوز از طریق سوراخ قابل مشاهده باشد، چشم راست چشم غالب است. برای تأیید این مورد، تازه کار باید در حالی که هر دو چشم او باز هستند سوراخ را به سمت صورت خود بیاورد که در اینصورت سوراخ در مقابل چشم غالب قرار خواهد گرفت.

این روش همچنین با توجه به نگاه و دید تازه کار از طریق سوراخ در وسط یک سی دی یا دی وی دی به جای استفاده از حفره ای که توسط دستان تازه کار ایجاد می شود، انجام خواهد کرد. اگر یک دیسک در دسترس نباشد، یک قطعه مقوا تقریبا ١٥ سانتی متر مربعی با سوراخ ١,٥ الی ٢ سانتی متر در وسط می تواند جایگزین شود.





2. تست پورتا

          تازه کار باید یکی از بازوهای خود را دراز کرده و با هر دو چشم که باز است، انگشت یا انگشت شست خود را به سمت یک شی قرار دهد.(شکل سمت چپ). چشم چپ را ببندد. اگر انگشت او در راستای جسم باقی بماند، چشم راست غالب است (تصویر مرکزی). روش را معکوس کنید و چشم راست را ببندد تا ثابت شود که چشم چپ غالب نیست (تصویر سمت راست). برای تیراندازی که چشم چپ او غالب است نتیجه برعکس می باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد