Way of archerY
Way of archerY

Way of archerY

ریلیز release

سلام 


Six ways to improve your recurve release - Bow International

        


            خوب امروز در مورد ریلیز صحبت می کنیم که یکی از مهمترین بخش تکنیک های تیراندازی هست. دستگاه ریلیز کامپوند قبلا مورد بررسی قرار گرفته وحالا نوبت خود تکنیک ریلیز است. در حالتی که به کشش کامل رسیدید و نشانه گیری کردید، حالا نوبت به ریلیز و بعد از آن پیگیری می رسد. ریلیز درچند مرحله به دانش آموزان تیراندازی آموزش داده می شود. شاید از dead release هم استفاده بشود. حتما می دانید که dead release چی هست. خوب به طور کلی در dead release به شاگردان آموزش داده می شود زمانی که به انکا رفتند انگشتان خودشان را شل کنند تا کش بیرون بپردو در این حالت دست از زیر انکا هیچ حرکتی نداردو به سمت گوش نمی رود. برخی از شاگردان این کار را به راحتی اب خوردن انجام می دهند و برخی باورشان نمی شود زمانی که انگشتانشان را شل می کنند کش به بیرون می پرد و حتما باید انگشتان خودشان را صاف کنند که در اینصورت ریلیز به صورت کلی با اشکال همراه است. 


             شل کردن و آزاد شدن به خودی خود کش و بعدا زه یکی از اصلی ترین تکنیک های ریلیز است. باید به شاگردان القا کرد که امکان آزاد شدن کش با شل کردن انگشتان امکان دارد وگرنه در زمانی که به کمان رسیدند مجددا مرتکب همین اشتباه می شوند. آنها باید باور کنند که با شل کردن انگشتان ازاد سازی کش و زه امکان پذیر است. اکثر آنها کش را در بند دوم انگشت قرارمی دهند و برای همین مشکلاتی پیش می اد. باید این قضیه را اصلاح کرد و کش در بند اول انگشتان قرار بگیرد و طریقه قلاب کردن انگشتان هم تا حدی برای آزاد سازی کش اصلاح بشود. 


         در زمان ریلیز سمت دست کمان باید به حرکت خود به سمت هدف ادامه بدهد. برای یک ریلیز خوب و اصابت مناسب تیر به هدف باید دست در داخل هدف فشار داده شود و این تا پایان ریلیز ادامه می یابد. در سمت دست زه هم استخوان های بازو و ساعد با هم حرکت کرده و به سمت عقب می روند و این در نهایت باعث حرکت کتف به سمت عقب می شود. دقت کنید که شل کردن انگشتان و رها شدن زه همزمان است با حرکت دست زه به عقب به سمت گوش. در کل هر چه ریلیز نرمتر باشد حرکت تیر صاف تر است. دقت کنید که بالاخره زه در هنگام ریلیز کمی تاب بر می دارد زیرا باید از قلاب انگشتان به بیرون بپرد. باز هم اشاره می شود که باز کردن انگشتان برای آزاد شدن زه موجب فروریختن ریلیز می شود. 


         در زمانی که ریلیز کامل شد که بخشی از آن در مرحله پیگیری قرار می گیرد آرنج دست زه نسبت به صفحه افقی زاویه دارد و کج است. دقت کنید که اگر ریلیز اشتباه باشد و دست زه موقع ریلیز تاب بخورد در اینصورت ریلیز موجب حرکت کتف نمی شود و با سرشانه انجام می شود و همچنین زاویه آرنج نسبت به محور صفحه افقی همسطح است. دقت کنید که بالا بودن ارنج در زمان انکا نقش مهمی در اجرای یک ریلیز صحیح دارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد